Bloemen

Wilt u graag een bloemstuk of krans laten leggen op het graf van uw dierbare, dan verzorgen wij dit graag voor u. U ontvangt na ongeveer zes weken een foto van het graf met de bloemen. De foto's worden altijd aan het begin van de maand verstuurd.

Deze dienstverlening bieden wij aan op Militair Ereveld de Grebbeberg, Nationaal Ereveld Loenen, de erevelden in Duitsland, Indonesië (op Java), Thailand, Hongkong, Singapore, Korea  en Thanbyuzayat in Myanmar (voormalig Birma).

Besteltermijn
Op de erevelden in Nederland, Indonesië, Thailand en Myanmar is het mogelijk een voorkeursdatum voor de bloemlegging op te geven. De besteltermijn hiervoor is: één week voor Nederland, twee weken voor Indonesië. Voor bloemleggingen in Thailand en Myanmar kunt u tot elke 24e van de maand bloemen bestellen voor de maand erna. Deze besteltermijn wordt automatisch aangegeven in het bestelformulier.

In de overige landen, waaronder Duitsland, vindt de bloemlegging plaats bij het eerstvolgende bezoek van een van onze vertegenwoordigers aan het ereveld.

Hoe bestel ik bloemen?

Het bestellen van de bloemen is gekoppeld aan het graf waar u bloemen wilt leggen. U gaat via de zoekfunctie naar het oorlogsslachtoffer voor wie u de bloemen wilt bestellen en klikt op de link ‘leg bloemen op dit graf’. Alle gegevens van het graf worden dan automatisch meegenomen in de bestelling.

Het is ook mogelijk bloemen te leggen op het graf van een onbekende Nederlander. Als u dit wilt, zoekt u op 'onbekend en de naam van het ereveld'. In de lijst met graven die wordt weergegeven kiest u er één. Ook hier vindt u in de link 'leg bloemen op dit graf'.

Klik hier om te zoeken in ons slachtofferregister.

Monumenten
Als u een krans wilt laten leggen bij een monument, kunt u dit doorgeven via het mailadres onderaan deze pagina.

Soorten bloemen

U kunt via onze webshop de volgende bloemen bestellen (de prijzen per 1 februari 2016)

Nederland (alleen op de Grebbeberg en in Loenen)

• Bloemstukje, Kosten inclusief foto: € 16,00

Duitsland (geen voorkeursdatum mogelijk)

• Bloemstukje, Kosten inclusief foto: € 16,00

Indonesië
Bloemstukken:

• Type A: Bloemstukje van orchideeën, hoog model
  • Type B: Bloemstukje van andere soorten bloemen dan orchideeën
  • Type C: Bloemstukje van Bangkok orchideeën, laag model
    Kosten inclusief foto: € 10,00.

Kransen:

Kleine krans met een doorsnede van 30 cm, bestemd voor graven.
Het soort bloemen wordt in overleg met de plaatselijke bloemist bepaald.
Kosten inclusief foto: € 14,00.

Grote krans, doorsnede 75 cm van oranje gladiolen of witte bloemen.
Bestemd voor monumenten op verzoek van comités en verenigingen.
Kosten inclusief foto: € 27,50.

Thailand en Myanmar (alleen in Thailand is een voorkeursdatum mogelijk)
Klein bloemstuk, kosten inclusief foto: € 10,00

Overige Aziatische landen (geen voorkeursdatum mogelijk)
Klein bloemstuk, kosten inclusief foto: dagprijs

N.B. Als u bloemen wilt bestellen voor de overige Aziatische landen kunt u uw bestelling per mail doorgeven aan kafernhout@ogs.nl. I.v.m. de wisselende prijzen van bloemen in deze landen is bestellen via de website niet mogelijk.

Meer Informatie

Wilt u meer informatie, neem dan contact op met Krista Fernhout van de Oorlogsgravenstichting, tel.: 070 - 31 31 086 of kafernhout@ogs.nl