Doe een gift

De meest eenvoudige manier om het werk van de Oorlogsgravenstichting te steunen is door een eenmalige gift te doen. Dit gaat eenvoudig met de geef-functie op deze pagina.

Maakt u liever zelf geld over? Dat kan op de rekening  NL75INGB0006755787 t.n.v. Stichting Vrienden OGS.

Uw bijdrage gebruiken we voor een van onze projecten zoals het betrekken van de jeugd bij de verhalen van Nationaal Ereveld Loenen in Ereveld vol Leven. Als u wilt dat uw gift voor een specifiek project wordt gebruikt, vermeld dit dan bij uw overschrijving of neem contact op met Hélène Briaire van de Oorlogsgravenstichting (hbriaire@ogs.nl) of bel met 070-3131098.

Culturele ANBI
Vrienden van de OGS is een zogenoemde Culturele Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) en wordt door de Belastingdienst gerekend tot de Culturele Goede Doelen. Welke vorm u ook kiest, iedere gift is fiscaal aftrekbaar.

U kunt uw bijdrage in één keer schenken, of deze verspreiden over meer jaren. Kiest u voor een schenking in minimaal vijf jaarlijkse termijnen, dan is dat fiscaal extra voordelig; deze zogeheten lijfrenteschenking is namelijk volledig aftrekbaar. Bovendien maakt de nieuwe Geefwet schenken nog aantrekkelijker.

Periodieke gift
U kunt uw schenking aan de Vrienden van de OGS volledig aftrekken van de belasting zonder dat een drempel wordt gehanteerd. Als wettelijke verplichting geldt wel dat u minimaal vijf jaar lang hetzelfde bedrag jaarlijks schenkt. De hoogte van uw belastingaftrek is afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Wij helpen u graag met een rekenvoorbeeld.

U kunt uw schenking vastleggen in een overeenkomst. Hiervoor kunt u het formulier Periodieke gift in geld  gebruiken. Dit formulier voldoet aan de eisen die de Belastingdienst hieraan stelt. U vult het uitgeprinte formulier in en stuurt dit vervolgens in een ongefrankeerde envelop naar Vrienden van de OGS, t.a.v. mevrouw J. Slappendel, Antwoordnummer 994, 2508 VD Den Haag.

Meer informatie over schenken met belastingvoordeel vindt u op de website van de Belastingdienst.