Pelgrimsreis Myanmar en Thailand januari 2020 (inschrijving gesloten)

De Oorlogsgravenstichting organiseert sinds 1969 jaarlijks pelgrimsreizen naar het Verre Oosten,met het doel aan nabestaanden van Nederlandse oorlogsslachtoffers die daar op erevelden begraven liggen, de gelegenheid te bieden de graven van hun dierbaren te bezoeken.

In januari 2020 organiseert de Oorlogsgravenstichting een gecombineerde reis naar de erevelden Thanbyuzayat in Myanmar en Kanchanaburi en Chungkai in Thailand.

Deze reis staat gepland voor 11 t/m 23 januari 2020.

De pelgrimsreizen worden deels door de Oorlogsgravenstichting en deels door het vfonds gesubsidieerd met middelen uit de Nationale Postcode Loterij en de BankGiro Loterij. Uw deelname aan deze loterijen wordt daarom van harte aanbevolen.

Wij achten het redelijk om aan nabestaanden van de eerste graad (ouders, weduwen c.q. weduwnaars en kinderen van het slachtoffer) een hogere financiële bijdrage toe te kennen dan aan de overige nabestaanden.

Voor bovenstaande reis gelden de volgende reissommen:

voor ouders, weduwen/weduwnaars en kinderen van het slachtoffer en hun eventuele begeleid(st)ers:

1 persoonskamer (toeslag)
per persoon:        € 2.100,=
€ 600,=

voor alle overige familieleden en hun eventuele begeleid(st)ers:
per persoon:        € 2.350,=
€ 600,=

Bij deze reissommen zijn inbegrepen:

de vliegreis per lijndienst vanaf Schiphol, economy class;
de volledige verzorging in goede hotels op basis van overnachting in een tweepersoonskamer,

inclusief ontbijt, lunch en diner (toeslagen voor eenpersoonskamers zijn hierboven vermeld);

c.     het aanvullend vervoer ter plaatse, binnenlandse vluchten, excursies (tenzij anders vermeld),

bedienings- en entreegelden,  bagageafhandeling;
de vliegbelasting, de luchthavenbelasting, brandstoftoeslagen en premie reisverzekering (geen annuleringsverzekering !).

Alle andere kosten, zoals uitgaven voor vaccinaties, paspoort en visa (Myanmar), vervoer naar en van Schiphol, uitgaven van persoonlijke aard enz., zijn voor eigen rekening.

In het belang van de deelnemers en voor een goede organisatie, wordt het aantal deelnemers per reis beperkt tot 25 personen. Indien het aantal inschrijvingen het aantal beschikbare plaatsen overtreft, krijgen diegenen die pas voor de eerste of tweede keer deelnemen voorrang.

De Stichting behoudt zich het recht voor een geplande reis te annuleren bij onvoldoende belangstelling, of deze reis te combineren met een andere.

Voor de goede orde brengen wij voorts onder uw aandacht dat alleen kan worden ingeschreven voor een reis die een ereveld waar een omgekomen familielid begraven ligt, of met name herdacht wordt, tot hoofdbestemming heeft. Individuele afwijking van het reisprogramma of verlenging van de verblijfsduur is in principe niet mogelijk.

Aanmelding voor deze pelgrimsreis is uitsluitend mogelijk door middel van het bijgesloten aanmelding formulieren, die uiterlijk 1 november 2019 in ons bezit moeten zijn.

Deze circulaire wordt toegezonden aan de bij de Stichting geregistreerde adressen van nabestaanden, die voor deelname aan de genoemde reizen in aanmerking komen.

Belanghebbenden ontvangen zo spoedig mogelijk na 1 november 2019 nader bericht over de gekozen reis, alsmede over de verder te vervullen formaliteiten.