Allerzielen in de Simultaankerk op Menteng Pulo

Geplaatst op 2 november 2015

Op Allerzielen (het feest van alle zielen, traditioneel door de R.K. gevierd op 2 november) hield een groep van 105 Koreanen van de St Joseph Korean Catholic Community in Jakarta een kerkdienst in de Simultaankerk op het Ereveld Menteng Pulo. De Oorlogsgravenstichting in Indonesie had voor deze kerkdienst speciaal toestemming gegeven. Het was lang geleden dat de Simultaankerk voor een officiele kerkdienst werd gebruikt.

Robbert van de Rijdt, onze directeur Indonesië hield voorafgaande aan de dienst een korte inleiding en uitleg over het werk van de Oorlogsgravenstichting in Indonesië en over Ereveld Menteng Pulo. Na de inleiding werd het woord gegeven aan de Koreaanse priester mr Kim en werd een mooie kerkdienst met veel gezang gehouden.

Na afloop bezocht een aantal Koreanen uitgebreid het Columbarium en het ereveld. De organisatie was zeer enthousiast over de fraaie lokatie en onder de indruk van de geschiedenis van Menteng Pulo.