Gouden Speld voor Consul Horst aan de Maas

Geplaatst op 16 december 2015

Als dank voor zijn werk als Consul van de Oorlogsgravenstichting in de gemeente Horst aan de Maas heeft de heer J.S.G. Billekens op woensdag 16 december een gouden erespeld ontvangen uit handen van Roel Broer, de plaatsvervangend directeur van de Oorlogsgravenstichting. Deze uitreiking vindt plaats in aanwezigheid van burgemeester Kees van Rooij van de gemeente Horst aan de Maas.

De heer Billekens neemt na 31 jaar afscheid als consul. In deze rol was hij sinds 1984 de lokale vertegenwoordiger van de Oorlogsgravenstichting in de voormalige gemeente Sevenum. Na de gemeentelijke herindeling in 2010 is de gemeente Sevenum opgenomen in de gemeente Horst aan de Maas.  In de gemeente Horst aan de Maas liggen 24 Nederlandse oorlogsslachtoffers begraven. De heer Billekens bewaakte de graven in de plaatsen Kronenberg en Sevenum (voormalige gemeente Sevenum). Hier liggen 10 Nederlandse oorlogsslachtoffers begraven.