Oorlogsgravenstichting ontvangt Erepenning Bergings- en Identificatiedienst

Geplaatst op 15 maart 2016

De Bergings- en Identificatiedienst Koninklijke Landmacht (BIDKL) heeft een erepenning uitgereikt aan de Oorlogsgravenstichting voor de goede samenwerking.

De BIDKL is verantwoordelijk voor het opsporen, bergen en identificeren van slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog. Het gaat zowel om militairen als burgers. Beide organisaties vinden hun oorsprong vlak na de Tweede Wereldoorlog toen onder leiding van Lkol (res) Dr. Anton van Anrooy de BIDKL (toen nog DIB) werd opgericht en waarin hij de eerste aanzet gaf tot de oprichting van de Oorlogsgravenstichting een jaar later. De ontvangst van de erepenning wordt gezien als “een mooie bevestiging van ons langdurige, waardevolle en prettige samenwerkingsverband”.