Twee consuls onderscheiden met erespeld

Geplaatst op 1 april 2016

Als dank voor hun werk als Consul van de Oorlogsgravenstichting hebben de heren Dik van Oudenalder van de gemeente Baarn en  Harry Boelé van de gemeente Haarlem een respectievelijk zilvere en gouden erespeld ontvangen uit handen van Roel Broer, de plaatsvervangend directeur van de Oorlogsgravenstichting.

De vertrekkende consuls waren de afgelopen jaren de lokale vertegenwoordiger van de Oorlogsgravenstichting in hun gemeente en daarmee verantwoordelijk voor de in- en externe contacten met betrekking tot het onderhoud van de oorlogsgraven.

In bijna elke gemeente in Nederland bevindt zich wel een oorlogsgraf. De consuls spelen een belangrijke rol bij het beheer en onderhoud van deze graven. In heel Nederland ondersteunen bijna 400 consuls de Oorlogsgravenstichting bij de uitvoering van haar  werkzaamheden. De consuls, die meestal in dienst zijn van een gemeente, worden officieel benoemd door de burgemeester.