In Memoriam N.W.G. Buis

Geplaatst op 26 augustus 2016

Met droefheid en respect hebben bestuur en medewerkers van de Oorlogsgravenstichting kennis genomen van het overlijden van de heer

Nico Wessel Gerrit Buis
Vice-admiraal b.d.
Commandeur in de Orde van Oranje-Nassau met de zwaarden
Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw
Oud-president van de Oorlogsgravenstichting

Van 1995 tot 2008 was de heer Buis verbonden aan de Oorlogsgravenstichting als lid van de Raad van Bestuur. De laatste vijf jaar was hij president van de Raad van Bestuur, welke functie hij met veel enthousiasme en gedrevenheid uitoefende. Ook na zijn aftreden bleef hij de activiteiten van de Oorlogsgravenstichting met volle belangstelling volgen.

Wij zijn hem dankbaar voor zijn enorme inzet voor het werk van de Oorlogsgravenstichting wereldwijd. Zijn toewijding en zijn innemende en hartelijke persoonlijkheid zullen wij in dierbare herinnering houden.

Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar zijn familie.