Regionaal Consul Overleg Gemeente Meierijstad in Sint-Oedenrode.

Geplaatst op 8 november 2018

Op 7 november jl. vond een Regionaal Consul Overleg (RCO) plaats in Brabant.

De consuls werden hartelijk ontvangen door Burgemeester Van Rooij van de gemeente Meierijstad en onze consul Ruud Janssen. Hierna volgde een presentatie over de missie en visie van de Oorlogsgravenstichting. Tenslotte was ook Alex Kalma aanwezig, werkzaam bij de Commonwealth War Graves Commission, onze Britse zusterorganisatie die 1,7 miljoen graven in beheer heeft. Hij presenteerde enkele ontwikkelingen binnen de CWGC. Na een korte pauze volgde uitleg over de onderhoudsmodule, het digitale systeem waarin consuls het onderhoud en de huidige staat van oorlogsgraven in hun gemeente doorgeven.

De Oorlogsgravenstichting dankt alle aanwezigen voor hun komst en wenst hen veel succes met het inspecteren van de oorlogsgraven.