Stappenplan

Om je verhaal te schrijven volg je de volgende stappen:

- Zoek op deze site   of er meer informatie is over de persoon of het onderwerp.

- Als je een verhaal schrijft over iemand uit je eigen familie peuter dan informatie los bij familieleden. Misschien zijn er wel brieven, foto's of andere documenten.

- Ga op zoek naar familie van het slachtoffer. Misschien mag je ze interviewen.

- Zoek op internet of in de bibliotheek. Veel gemeente-archieven zijn online te raadplegen en wil je iets weten over een bekend oorlogsslachtoffer dan is er online of in boeken veel informatie te vinden.

- Meer algemene informatie over de achtergronden van de Tweede Wereldoorlog, vind je bijvoorbeeld Oorlogsbronnen.nl, tweedewereldoorlog.nl, 13 in de oorlog, www.entoen.nu/tweedewereldoorlog .