Boek ‘ Daar spraken wij nooit over’

In Daar spraken wij nooit over staan de verhalen van Wim Lingen, Jaap Vermeer, en Jan Heinen  centraal. Drie militairen die op en rond de Grebbeberg hebben gevochten. In dit boek lezen we over de omstandigheden waarin zij opgroeiden, hun karakter en de naasten die tijdens de mobilisatie thuis achterbleven. Wat was hun rol tijdens de mobilisatieperiode, de strijd en de bezetting? Een belangrijk aspect van de jaren na de strijd, de verwerking van de trauma’s van oud-strijders en het verdriet van nabestaanden.

Dit boek hoort bij de tentoonstelling in het informatiecentrum op het militair ereveld Grebbeberg. Aanvullend op het boek en de tentoonstelling kunt u hier gratis het Educatief programma over de Grebbeberg downloaden.

Auteur(s): IJdo J. Groot
Uitgever: Oorlogsgravenstichting